Oferta

Łożyska ślizgowe

Łożyska toczne, mimo bogatego asortymentu typów, odmian i rozmiarów w wielu przypadkach nie mogą sprostać stawianym wymaganiom. Pewne cechy łożysk tocznych eliminują ich ewentualne zastosowanie już w fazie założeń konstrukcyjnych – m.in. duży ciężar, znaczny przekrój poprzeczny (wielkość węzła), ograniczenia wymiarowe (serie wymiarowe), dość uciążliwy montaż i demontaż oraz warunki zabudowy (części współpracujące), konieczność stałego lub okresowego dozoru – dosmarowywanie, a także stosunkowo wysoka cena, zwłaszcza łożysk o bardziej złożonej konstrukcji. W ostatnich latach znacznie rozwinęła się inna gałąź łożyskowania - łożyska ślizgowe, które znajdują coraz większe zastosowanie we wszystkich gałęziach nowoczesnego przemysłu.

Można je wstępnie podzielić na dwie zasadnicze grupy:

  • łożyska ślizgowe przegubowe – tę grupę reprezentują łożyska przegubowe GE oraz główki cięgieł SA i SI – obciążenia przenoszone są przez parę własnych powierzchni trących tych łożysk
  • inne łożyska ślizgowe – jedna z powierzchni trących należy zawsze do urządzenia współpracującego z łożyskiem – mamy tu do dyspozycji wiele odmian, poczynając od tulejek ślizgowych TUP, TUF, poprzez podkładki ślizgowe TUW, aż po płytki ślizgowe różnych kształtów i rozmiarów.

Łożyska ślizgowe przegubowe

SERIE

 GE.. + (oznaczenie za wymiarem)

  • ..ES - standard (stal / stal)
  • ..ES2RS - standard (stal / stal) wersja uszczelniona
  • ..HS - zwiększony kąt działania (stal / stal)..HS2RS - zwiększony kąt działania (stal / stal) wersja uszczelniona
  • ..ECR - standard (chrom / kompozyt)
  • ..ECR2RS - standard (chrom / kompozyt) wersja uszczelniona
  • ..HCR - zwiększony kąt działania (chrom / kompozyt)\
  • ..HCR2RS - zwiększony kąt działania (chrom / kompozyt) wersja uszczelniona
  • ..QCR - duże rozmiary (chrom / PTFE - tkanina) dzielony pierścień zewnętrzny.

GW.. - łożyska wzdłużne

Niestandardowe rozmiary zaznaczane są literą X za symbolem łożyska.

CHARAKTERYSTYKA

Dzięki swojej konstrukcji – części toczne zastąpione częściami ślizgowymi, wahliwość – są przystosowane do przenoszenia bardzo dużych obciążeń. Realizują ruchy nastawne, oscylacyjne, przechylne i wahliwe. Znalazły zastosowanie wszędzie tam, gdzie na skutek bardzo dużych obciążeń łożyska toczne nie potrafiły właściwie spełnić swojej funkcji. Występuje wiele odmian łożysk ślizgowych ze względu na budowę oraz rodzaj zastosowanych materiałów. Charakterystyczną cechą łożysk przegubowych jest to, że obie powierzchnie pracujące (trące) należą do łożyska.

Główki cięgeł

SERIE
  • SA.. - główka męska, gwint prawy
  • SAL.. - główka męska, gwint lewy
  • SI.. - główka żeńska, gwint lewy
  • SIL.. - główka żeńska, gwint lewy.

Tulejki ślizgowe i podkładki ślizgowe typu TUP.. TUF.. TUW..

SERIE
  • TUP1.. TUP2.. – tulejki ślizgowe
  • TUF1.. – tulejki ślizgowe z kołnierzem
  • TUW1.. TUW2.. – podkładki ślizgowe
TYPY
  • Przegubowe poprzeczne
  • Przegubowe wzdłużne
  • Główki cięgieł SA
  • Główki cięgieł SI
  • Inne niż przegubowe: TUP
  • Inne niż przegubowe: TUF
  • Inne niż przegubowe: TUW
  • Inne niż przegubowe: TUZ

 

 

 
Baza wiedzy
Zapytaj o produkt
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Dane są przetwarzane zgodnie z naszą polityką prywatności.
Zapytaj o produkt

PRIME QUALITY BEARINGS Sp. z o.o.

ul. Przybyszewskiego 176/178
93-120 Łódź
tel.: 42 231 59 60
e-mail: biuro@pqb.pl

BIURO
tel.: 42 231 59 60
e-mail: biuro@pqb.pl

DZIAŁ HANDLOWY
tel.: 42 231 59 55
e-mail: handel@pqb.pl